هدیه کردن قرائت قرآن به امام زمان (عج)

1107 سال از غیبت اماممان می گذرد.


یکی از تکالیف ما نسبت به امام زمان -عجل الله فرجه- هدیه کردن قرائت قرآن به آن حضرت است.
 مکیال المکارم، ج2 ص322.

====================


حضرت مهدی (ع) در کلام امام محمد باقر (ع)

ام هانی ثقفیه می گوید : من خدمت مولا و سیدم حضرت محمد بن علی باقر ۰ع) رسیدم و به آن حضرت عرض کردم ای سید من ! آیه ای در این کتاب خدای عزوجل می باشد که در دلم خطور کرده که آن را نمی دانم! حضرت فرمود: سوال کن ای ام هانی ! آن آیه کدام اس؟ به حضرت عرض کردم ای سیدمن این سخن خدای عزوجل که می فرماید: فلا اقسم بالخنس الجوار الکنس.

امام باقر (ع) فرمود : خوب مساله ای را پرسیدی ای ام هانی ! این آیه اشاره دارد به مولودی که در آخرالزمان است و نام او مهدی است که از این عترت خواهد بود و برای او تحیر و غیبت است. گروهی در آن غیبت گمراه و گروهی دیگر هدایت شوند. خوشا به حال تو اگر او را درک نمایی و خوشا به حال کسی که او را درک کند.

ابن مریم عبدالغفار بن قاسم می گوید:

بر مولایم حضرت امام محمد باقر (ع) وارد شدم و گروهی از اصحابش نزد او بودند. سخن از اسلام مطرح شد. من گفتم ای سید من کدام اسلام افضل است؟ حضرت فرمود: اسلام کسی که مومنان از زبان و دست او سلامت باشند. گفتم : کدام اخلاق افضل است؟ فرمود : بردباری و سماحت. گفتم : ایمان چی کسی کامل تر اس؟ فرمود: کسی که خلق او نیکوتر باشد. گفتم : کدام جهاد افضل است؟ فرمود : کسی که در راه خدا مقاومت کند تا آنجا که مرکب خود را پی کند و خونش ریخته شود. گفتم : کدام نماز افضل است ؟ فرمود : کسی که قنوت را طولانی نماید. گفتم : کدام صدقه افضل است؟ فرمود : این که از آنچه خداوند عزوجل بر تو حرام کرده است دوری جویی . گفتم : ای سید من ! چه می فرمایی درباره رفتن نزد سلطان ؟ فرمود : من آن را به مصلحت نمی دانم. گفتم : من گاهی به سفر شام می روم و بر ابراهیم بن ولید وارد می شوم . فرمود : ای عبدالغفار ! بدرستی که رضایت به آنچه خداوند قسمت تو کرده است. گفتم : ای پسر رسول خدا (ص) من مردی عائله مند هستم و برای تجارت به آنجا می روم تا منفعتی بدست آورم . شما چه نظری دارید؟ فرمود ای بنده خدا من تو را به ترک دنیا امر نمی کنم بلکه امر می کنم به ترک گناه . ترک کردن دنیا فضیلت است و ترک گناهان فریضه و واجب است و تو به برپاداشتن واجب نیازمندتر از کسب فضیلت هستی . عبدالغفار می گوید: من دست و پای آن حضرت را بوسیدم و گفتم پدر و مادرم به فدایت ای پسر رسول خدا (ص) علم صحیح را جز نزد شما نمی یابم . من زیاد پیر و ناتوان شده ام و چیزی در شما نمی بینم جز آنچه که بر شما خواهد گذشت و مرا غمگین کند و شما را می بینم در حالی که شما را منزوی ساخته و به شهادت می رسانند و شما خائف و بیمناک هستید و من مدتی است که در انتظار قائم شما هستم و میگویم امروز و فردا ظاهر می شود.

فرمود : ای عبدالغفار به درستی که قائم ما هفتم از اولاد من است و اکنون وقت ظهور او نیست و پدرم از پدرش و او از پدرانش حدیث کرد که رسول خدا (ص) فرمود : امامان بعد از من دوازده نفر هستند به تعداد نقبای بنی اسرائیل . نه نفر آنها از صلب حسین (ع) هستند و نهمین آنها قائم عجل الله تعالی فرجه می باشد که در آخر الزمان ظهور نماید و دنیا را پر از عدل و قسط کند ، بعد از آن که پر از جور و ظلم شده باشد. گفتم : ای پسر رسول خدا (ص) اگر این امر محقق می شود پس چه کسی بعد از شما خواهد بود ؟ فرمود جعفر و او سید فرزندان من و پدر امامان است که در گفتار و کردار صادق است و تو ای عبدالغفار سوال بزرگی نمودی و تو برای اجابت و پاسخ اهل و قابل هستی. پس آن حضرت فرمود : بدان ! به درستی که کلید علم و دانش سوال است و این شعر را خواند :

شفاء العمی طول السوال و انما تمام العمی السکوت علی الجهلشفای کوری سوالات پی در پی است و همانا تمام کوری سکوت طولانی در حال جهل است

توجه کنید:
کامل ترین مؤمن عالم خلقت، یعنی امام زمان -عجل الله فرجه- خواسته و حاجتی از ما دارند:
 "برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید."
کسانی که مُقید به دعای فراوان برای فرج هستند، این ثواب عظیم را در نامه عمل خود ثبت می کنند.
و فراموش نکنیم که به محض خروج روح از بدن به مثقال ذره ای از این ثواب ها نیاز داریم.


پس غفلت نکنیم:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 30 خرداد 1394برچسب:, | 11:21 | نويسنده : Shabgard |