خانم واقعی

 تاجرى با همسرش خدمت مرحوم آيت الله صدر آمده بود. خانم رفت منزل اندرونى و اين تاجر رفت قسمت بيرونى پيش مرحوم صدر که كار داشت. اين خانم آمد در زد، زن مرحوم صدر آمد پشت در، در را باز كرد. اين زن تاجر ديد لباس‏هاى او خيلى معمولى است خيال كرد كلفت است گفت : خانم كجاست؟ من با خانم كار دارم. او خجالت كشيد بگويد من خانم هستم گفت خانه نيستند. زن تاجر رفت. مرحوم صدر رضوان‏الله عليه آمدند خانه ديدند خانم خيلى گرفته است. گفتند چرا شما را گرفته و ناراحت می ‏بينم؟ گفت: اين زن تاجر آمد خيال كرد من كلفتم و به من گفت خانم كجاست ؟ من گفتم خانم نيست. مرحوم صدر فرمودند : راست گفتى براى اينكه تو خانم نيستى خانم آن است كه چادرش دو وصله داشت اما فدكش مال فقرا و ضعفا و بيچاره ‏ها بود.‏
اخلاق در خانه، جلداول، ص: 105



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 16:52 | نويسنده : Shabgard |