عده‌ای می‌گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلا قلم بگیریم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلا قلم بگیریم. نمی‌دانند اگر شرفمان را کنار بگذاریم شکممان هم سیر نخواهد شد.

وی همچنین افزود: با ظهور انقلاب اسلامی به گفته برخی از تحلیلگران غربی آشوبی در جهان اتفاق افتاد و این در حالی بود که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند جنبش‌های قرن بیست و یکم سکولاریزه شوند و دین و مذهب روی به اضمحلال برود اما با وقوع این انقلاب همه چیز بر عکس شد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود بین ملت‌ها و دولت‌های اسلامی افزود: ظهور چالش‌های ملت اسلامی با دولت‌هایشان که اکثرا رویکرد ضد اسلامی دارند از امواج انقلاب اسلامی است و به همین دلیل برخی سعی دارند با لباس تکفیر و داعش امواج انقلاب اسلامی را نابود کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از دیدگاه‌ها و سخنان امام خمینی(ره) گفت: برخی ازسخنان امروز مسئولان تازگی ندارد و در دوران حیات امام نیز عنوان می‌شد. زمانی بازرگان می‌گفت ما در انقلاب اسلامی شعار استقلال و آزادی داشتیم و مرگ بر آمریکا و اسرائیل نداشتیم، امام این شعارها را در مقابل کمونیست‌ها مطرح کرد در حالی که امام(ره) از سال 1341 و در دهه 40 گفت اسرائیل باید از بین برود در همین دهه بود که اعلام کرد در هیچ جای جهان منفورتر از رئیس جمهور آمریکا نزد ملت مانیست و رسالت انقلاب اسلامی را جهانی دانست.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند اول باید اقتصاد کشور را حل کنیم و اگر تحریم‌ها نبودو مشکلی وجود نداشت درصحنه بین‌المللی عمل کنیم، بازرگان معتقد بود اول ایران بعد اسلام اما امام می‌فرمود اول اسلام بعد ایران و تمام کسانی که عنوان می‌کردند اول ایران و بعد اسلام نتوانستند این کشور را از استبداد و خاری خارج کنند اما امام یعنی کسی که می‌گفت اول اسلام بعد ایران به ایران و اسلام عزت بخشید.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: در آرمانهای بازرگان سقوط شاه و سلطنت وجود نداشت و به امام پیغام داد که شعار مرگ بر شاه افراطی است و باید نظام شاه و نظام سلطنتی باقی بماند که امام اعلام کرد نه شاه باید باشد و نه سلطنت باید بماند.

وی با اشاره به بخش دیگری از آرمانها و دیدگاه امام راحل افزود: امام می‌فرماید مسئولان ما همیشه در خطرند که به خاطر منافع شخصی هزینه برای مبارزه جهانی با ظلم را ندهند و این در حالی بود که خود او اعتقاد داشت انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب جهانی اسلام است و اعتقاد داشت اگر ذره‌ای مسائل مادی مسئولان ما را منحرف کند خطری بزرگ و خیانتی سنگین را در پی خواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 30 خرداد 1394برچسب:, | 2:43 | نويسنده : Shabgard |