فساد تریلیاردی کرسنت

فساد تریلیاردی کرسنت


میدونید فساد بزرگ کرسنت چیه؟

سال‌هاست که هر از گاهی کلمه «کرسنت» در گوشه و کنار رسانه‌های ایرانی خودنمایی می‌کنه ولی عموم مردم اطلاع چندانی از آن ندارند

 شاید علت اصلی این بی اطلاعی عمومی نیز مقامات وزارت نفت باشند تا آنجا که اخیرا شورای عالی امنیت ملی که رئیسش حسن روحانی و دبیرش معاون اوست، بخشنامه ای صادر کرده مبنی بر «لزوم سکوت رسانه‌ها درباره این مساله»!!!

 مبلغ غرامت این فساد، میلیارد ها تومان فراتر از فساد سه هزار میلیاردی است.

یعنی این که الان دولت باید از جیب من و شما 18 میلیارد دلار معادل 54000000000000 تومان (۵۴ هزار میلیارد تومان) به امارات پرداخت کند!!!

متوجه شدی؟!!!

 18 ميليارد دلار يعني 54000000000000 تومان !

پولی که تنها به خاطر ندانم کاری دولت تدبیر و امید روحانی !!! باید به امارات پرداخت کنیم!

 و بعد از پرداخت هم ، نفتمان را به قیمتی بسیار پایین به امارات بفروشیم و این یعنی یک ضرر بزرگ اقتصادی برای کشورمان و ملتمان...

شاید اگر كوروش كبير از 3000 سال پيش تا كنون ماهانه يك و نيم ميليارد تومان پس انداز ميكرد و عمرش به دنيا بود الان همين قدر پول داشت...!!!


البته واکنش دولت هم این است لابد: به جهنم ...

راستی...
 مگر قرار نبود 5 میلیارد دلار از میلیارد ها دلار پول بلوکه شده ایران در آمریکا آزاد شود، آنکه آزاد نشد و در بانک واسط مانده تا شاید 60 سال دیگر امکان برداشت داشته باشد...

 9 میلیارد دلار اموال بنیاد علوی در آمریکا هم که بلوکه شد...

حالا نوبت 18 میلیارد دلار رسیده است؟!!!

این بود تدبیر دولتمردان !!!


می دونید اصل قصه چیست؟

 این قرارداد در سال ۱۳۸۱ بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت پترولیوم منعقد می شود و بر اساس آن ، گاز میدان سلمان ایران به مدت ۲۵ سال ، ۱۴ برابر زیر قیمت به شرکت اماراتی فروخته می شود.

در همان زمان، این نوع گاز به شرکت های ایرانی ۲۵ دلار فروخته می شد،
 امارات گاز را از قطر به مبلغ ۶۵ دلار می خرید
 و گاز صادراتی روسیه به اروپا ۱۵۰ دلار بود.

حالا حساب کنید تا ۲۵ سال ایران باید ۱۴ برابر زیر قیمت به امارات نفت می داد؟!!!

 حسن روحانی در آن زمان و در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی در نامه ای به رییس جمهور وقت یعنی خاتمی نوشت:
"عقد قرارداد طولانی گاز با شرکتی غیر معتبر که بنابر گزارشات دریافتی از وزارت نفت طی سال‌های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، تکرار تجربه ی تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود.!!!!"
اما بازهم این قرارداد امضاء شد...

 با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد این قرارداد بصورت یک جانبه و با ادعای فساد مالی از طرف ایران لغو شد و جمهوری اسلامی ایران در دادگاه بین المللی لاهه طرح دعوای حقوقی کرد که این قرارداد یک طرفه است و با فساد و تبانی امضا شده و ما بر این اساس گاز نمی فروشیم.

بعد از آن پرونده ای در دادگاه بین المللی لاهه درباره این مسئله تشکیل شد.

در دولت قبلی یعنی احمدی نژاد دو بار دادگاه لاهه برگزار شده است و جمهوری اسلامی ایران در هر دو دور اولیه موفق به اثبات فساد در پرونده کرسنت شد.

 مسئله اصلی اینجاست که اگر در سومین دور دادگاه نیز مثل دو دور قبل فساد مالی امضا کنندگان این قرارداد اثبات می شد، دادگاه لاهه به نفع ایران و به ضرر طرف اماراتی حکم می داد و روند دادگاه داشت به نفع ایران تمام می شد
 اگر دولت روحانی علیه امارات فقط ادعای فساد می کرد ، قطعا این مسئله برعکس میشد و امارات باید میلیارد ها دلار به ما (ایران) پرداخت می کرد + قرارداد هم فسخ میشد.

 اما متاسفانه اکنون در دولت جدید و معرفی زنگنه بعنوان وزیر نفت و بکار گیری دوباره ی مدیرانی که در این قرارداد خائنانه دست اندرکار بودند ، به دلیل عدم ادعای فساد از طرف دولت جدید ، باعث شد که ادله ی ایران برای لغو این قرارداد با علامت سوال های جدی در مجامع بین المللی روبرو شود.

در این مدت ، صدها نفر از مسئولین دلسوز دیگر نهادها به دولت تدبیر!!! گفتند و تذکر دادند و تاکید کردند اگر ادعای فساد نکنید باید غرامت بدهیم تازه تا چند ماه پیش، حرف 40 میلیارد دلار غرامت بود.

 ولی نه تنها ادعای فساد نکردند ، بلکه اومدن با وزیر نفت مصاحبه هم ترتیب دادن که نه ، کی می گه فساد بوده ، فساد نبوده...!

و این شد که ایران به پرداخت 18 میلیارد دلار محکوم شد
و اکنون جمهوری اسلامی ایران نه تنها باید به قیمت فاجعه باری گاز بفروشد، بلکه باید میلیارد ها دلار بابت غرامت هم به طرف مقابل بپردازد!!!


www.asrkhabar.com/fa/news/31475/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 17:1 | نويسنده : Shabgard |