بسم الله الرحمن الرحیم
درس های اخلاق آیت الله مجتهدی
 مرگ آسان


سکرات مرگ خیلی سخت است. شخصی را می شناختم که یک سال و نیم سکرات مرگش طول کشید. یعنی یک سال و نیم او را رو به قبله خوابانده بودند، اقوامش می گفتند: یک ساعت دیگر می میرد، نیم ساعت دیگر می میرد. یه عده اینجوری سکرات مرگشان طول می کشد. حالا اگر کسی بخواهد این طور نشود، باید به این حدیث عمل کند.

✨امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر کسی دوست دارد که خداوند عزوجل سکرات مرگ را بر او آسان کند، باید این دو کار را انجام دهد:

1 صله رحم:
صله رحم بسیار فضیلت دارد. شما جوان ها اگر هفته ای یه بار به خانه خواهرتان که ازدواج کرده است سر بزنید، اینقدر خوشحال می شود که حد و حساب ندارد.

در روایت آمده است اگر کسی صله رحم بکند و به خویشاوندان و اقوام خویش بپیوندد و با آنها رفت و آمد کند، گاهی سی سال به عمرش افزوده می شود و اگر کسی صله رحم نکند و با خویشان و بستگان خویش قطع رابطه کند، گاهی سی سال از عمرش کاسته می شود.

اگه خانه کسی می روید که رعایت حجاب نمی کند شما با تلفن حال خاله و عمه را بپرسید زیرا اگه شما خانه کسی بروید که بدون حجاب جلوی شما ظاهر می شوند خلاف شرع کرده اید. صله رحم عبادت است و دیدن نامحرم بی حجاب گناه هست. شما به قصد عبادت صله رحم از خانه خارج می شوید اما مرتکب یه گناه هم می گردید.

در روایت آمده است که با چند نفر رفاقت نکن و مسافرت نرو، که یکی از آنها قاطع رحم هست، زیرا ممکن است عذابی بر او نازل شود و تو را هم بگیرد.

اگر فامیلی دارید که وضع مالی خوبی ندارد، شما هر وقت به دیدارش می روید، یک.گونی برنج و دو کیلو روغن و ... برایش ببرید. اینها صله رحم است، نه اینکه راحت بروی خونه اش بشینی میوه ات را بخوری و اونم تو قرض بندازی و بعد بگی الحمدلله صله رحم به جا آوردم. این صله رحم ثواب ندارد، کباب دارد!!

2 نیکی به پدر و مادر

منبع: در محضر مجتهدی، جلد صفحه 350 الی 352

برای تعجیل در فرج و سلامتی آقا و شادی ارواح طیبه شهدا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, | 2:49 | نويسنده : Shabgard |