پخش فیلم "روز رستاخیز" (هالیوود ایران) در روز عید فطر ..

لطفا تا جایی که براتون میسره ودر هر گروهی ك هستید نسبت به ندیدن این فیلم و اکرانش اقدام بفرمایید
این فیلم بر خلاف واقع نگاشته شده و مستند به مقاتل نیست.
به این امید که لااقل حرمت مقدساتی چون عاشورا و سیدالشهدا حفظ بشه
چرا که تنها سرمایه ای که برامون باقی مونده حب سیدالشهداست!

 

دفتر آیت‌الله وحیدخراسانی:

 تماشای فیلم رستاخیز جایز نیست
«خبرنامه دانشجویان ایران»، در تماس با دفتر آیت‌الله وحید خراسانی در خصوص این عمل و تماشای این فیلم سؤال‌های خود را مطرح کرد.
آیت‌الله وحید خراسانی ضمن ابراز ناراحتی از نشان دادن تمثال و تصاویر مربوط به چهره حضرت عباس(علیه السلام) و تکرار آن، دیدن این فیلم را توسط مقلدانشان جایز ندانسته است؛ و نیز دفتر آیت‌الله وحید از احتمال واکنش گسترده این مرجع تقلید در روزهای آینده به این فیلم سینمایی خبر داده است.
آیت‌الله وحید خراسانی پیش از این در زمان پخش سریال مختارنامه نیز واكنش تندی نسبت به نمایش چهره حضرت ابالفضل‌العباس(علیه السلام) نشان داده بودند و همین واكنش نیز منجر به عدم نمایش قسمت‌هایی از سریال مختارنامه شد. ایشان در آن زمان در اعتراض به سریال مختارنامه گفته بود: « شنیده‌‏ام می‏‌خواهند قمر بنی هاشم را به نقش هنرپیشه‏‌ها درآورند. قمر بنی هاشم کسی است که حجت خدا مقابل قبر او می‌ایستد و می‌گوید: «سلام خدا، سلام تمام انبیا، سلام تمام اوصیا، سلام تمام شهدا بر تو یابن امیرالمومنین».

 قمر بنی هاشم کسی است که 124 هزار پیغمبر، هر صبح و شب به او سلام می‏‌کنند. حال این شخصیت را می‌خواهند به نقش هنرپیشه‏‌ها درآورند ... خدا نکند که چنین کاری را انجام دهند، که اگر بکنند، آن وقت هر چه پیش ‏آید و هر چه ما بگوییم، معذوریم.»


بسم الله الرحمن الرحيم
اطلاعيه مهم
ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ پس از لابي هاي مكرر، فيلم موهن و سراسر اشكال "رستاخيز " اجازه ي اكران گرفت و علي رغم تلاش عده اي از علما و بزرگان، متاسفانه روز عيد بنا بر اكران اين فيلم دارند.
عده ي زيادي از جامعه ي مذهبي در جريان إشكالات اساسي و عمده ي اين فيلم هستند ولي متاسفانه بعلت كم كاري و غفلت مان تعداد زيادي از محبين و دلسوختگان اباعبدالله عليه السلام در جريان اين فيلم و توهين هايش ب ساحت مقدس اهل بيت عليهم السلام و تحريف واقعه ي عاشورا نيستند.

فلذا بر ماست از ابزار رسانه اي مان نهايت استفاده را كرده و قدمي كوچك در راه حفظ مقدسات شيعه برداريم و با آگاه كردن حتي يك نفر موجي از اعتراض و نارضايتي از اين فيلم قبيح ايجاد كنيم ك شايد مانع اكران اين فيلم سراسر توهين شويم.

إشكالات اساسي فيلم:
١- وجود نداشتن حرمله در داستان فيلم!
٢- بر گشتن خون علي اصغر عليه السلام ب زمين و ريختن آن روي سم اسب اباعبدالله عليه السلام
حال آنكه بر أساس تمامي روايات اين خون ب آسمان رفته و باز نگشته.
٣- نشان دادن چهره ي حضرت عباس عليه السلام ومعرفي ايشان بعنوان يك فرد قوي هيكل و قلچماچ، بدون تكيه بر ادب و معرفت ايشان نسبت به برادر و امام شان، كه تأثير خاصي هم در واقعه ي عاشورا نداشته است.
٤- نشان دادن چهره ي علي اكبر عليه السلام و كشته شدن ايشان تنها با يك زخم كوچك در صورت!!! و اصلا إربا إربايي در اين فيلم معنا نمي دهد.!!
٥- وارد شدن خانواده ي حر در جريان فيلم! دختر و همسر وي! حال آنكه بر أساس تمام تواريخ حرفي از خانواده ي حر ب ميان نبوده است.
٦-چرخيدن داستان بر پايه ي يك جريان عشق و عاشقي!! و در واقع عاشورا در كنار اين داستان قرار دارد!!!
٧- موسيقي فيلم ك يك فرد غير مسلمان هاليوودي ساخته و كوچكترين احساسي نسبت ب واقعه ي عاشورا نداشته و در نهايت آنچه ك از آب درآمده مانند فيلم هاي اساطيري همچون كشتي نوح و كتاب آفرينش و ...است و ذره اي تقدس در آن نيست.
٨- بيان صرفا تاريخي بودن واقعه ي عاشورا تا مذهبي بودن و تقدس آن و اينكه يكي از ارزش هاي شيعه و مقدسات شيعيان امام حسين عليه السلام هستند. در واقع آنچه ك در اين فيلم مطرح ميشود شجاع بودن يك مردي ب اسم "حسين" عليه السلام است ك اتفاقا نوه ي پيامبر هم بوده است!!! نه امام و ولي و مقتداي شيعيان!
بنظر مي رسه جناب درويش براي اينكه بتونه خودش رو جهاني كنه، خواسته فيلمي بسازه ك مقبوليت جهاني داشته باشه و عاشورايي در ذهن خودش خلق كرده ك براي مردم دنيا جذابيت داشته باشه.

و نكات بسياري ك در اين مقال نمي گنجد براي اطلاعات بيشتر مي توانيد با سرچ در نت، نقدهاي كارشناسانه ايي ك از جنبه هاي مختلف بر اين فيلم قبيح وارد است را مطالعه بفرماييد.

از همين حالا با ارسال اين پيام براي ديگر دوستان در اين اطلاع رساني سهيم باشيم.

اگر نبوديم در كربلا، امروز تمام قد در مقابل حرمت شكنان خاندان پيامبر صل الله عليه و آله مي ايستيم.

لبيك يا حسين عليه السلام


نظرات شما عزیزان:

Mehsam
ساعت20:07---20 تير 1394
سلام
آیا سینمای کشور ما درش بازه و هیچ کس نیست که مدیریت کنه و نذاره اینجور فیلم ها پخش بشه
حتما باید من در این زمینه هم وارد بشم و سینما را به آتش بکشم
بخدا بسه
خدا رحمت کنه آیت الله شیخ محمد تقی بافقی را
واقعا امر و نهیش به جا و شایسته بود ای کاش یکی مثل ایشان پیدا میشد و همینجور که شیخ در مقابل شاه خائن ایستاد در مقابل این سینما بایستد و نگذارد از خط قرمزش بگذرد


عماد
ساعت14:36---20 تير 1394

خانم سارینا
متاسفم برای شما که واقعه عاشورا رو موهومات میخونی شما اول باید بری رو مبانی اعتقادیت کار کنی و یه کم هم مطالعه کنی بعد بیای درباره اعتقادات مردم صحبت کنی

پاسخ:

تشکر از شما دوست گرامی ...

لبيك يا حسين (ع)



سارينا
ساعت8:24---20 تير 1394

بهتر بيشتر از اين خودتونو مسخره نكنيد.چرا بجاي واقعيات پافشاري رو موهومات داريد و با نشر اكاذيب سعي در به انحراف كشيدن اصل واقعه ي عاشورا را داريد.واقعا بعنوان فردي دلسوز چه چيزي عايدتان ميشه.ساليانه ساله از قبل اين اراجيف مردم امي رو چپاول كرديد.ديگه بسه.خجالت بكشيد.
پاسخ:

سلام

اولا ، شما متن و کامل و با دقت بخونین بعد نظر بفرمایید ، این متون " موهومات نیست " و واقعی است و هیچ نشر اکاذیبی نداریم بلکه ما میخواهیم این فیلم از رسانه ملی پخش نشود.

ثانیا ، این وبگاه طبق با محوریت شبکه های اجتماعی که پیام ها بیشترین بازخورد را داشته بنا شده

ثالثا ، حتی نظر شخصی بنده هم بر ضد این فیلم است چون این فیلم با آنچه ما از واقعه عاشورا در تاریخ و در ذهن داریم در ضد و نقیض است...



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 20 تير 1394برچسب:, | 2:29 | نويسنده : Shabgard |