امام خمینی (ره): طرفداران "صلح امام حسن" خائن و حيله گر هستند

امام خمینی (ره): طرفداران "صلح امام حسن" خائن و حيله گر هستند

هستند اشخاصی که می‌گویند که بیایید صلح بکنیم، بیایید یک سازشی بکنیم. ما از تاریخ باید این امور را یاد بگیریم؛ به حضرت_امیر تحمیل کردند، مقدسین تحمیل کردند، آن‌هایی که جبهه‌شان (پيشاني شان) داغ داشت و اضر (پرضررترین) مردم‌اند بر مسلمین. آن‌ها تحمیل کردند به حضرت امیر حکمیت را و تحمیل کردند آن که حَکَم باید بشود، بعد که حضرت امیر با فشار این‌ها نتوانست، می‌خواستند بکشندش اگر نکند...
قصه‌ امام_حسن (علیه السلام) و قضیه‌ صلح، آن هم صلح_تحمیلی بود. برای این که امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد. صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که به ما می‌خواهند بگویند، این است... آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد و آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد، هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد. این ما را هدایت می‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت_تحمیلی.

سخنراني امام_خمینی (س)، دوم شهریور 1365 به مناسبت عید غدیر

پي نوشت/ رهبر معظم انقلاب: من به شما عرض كنم كه امروز دشمن قادر نيست حادثه‌اى مثل حادثه صلح امام حسن را تحميل كند. اين‌جا اگر دشمن زياد فشار بياورد، حادثه كربلا اتّفاق خواهد افتاد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 15:51 | نويسنده : Shabgard |